Bankhelpdeskfraude

Verdacht van bankhelpdeskfraude. Wat nu?

De advocaten van ons kantoor gebruiken geen typische advocatentaal met veel moeilijke woorden. Wij willen verdachten zo goed mogelijk bijstaan en zo duidelijk mogelijk van informatie voorzien. U krijgt bij ons meteen advies. Wij staan geen personen bij die slachtoffer zijn geworden van bankhelpdeskfraude of daarvan aangifte willen doen.

 

Niemand wil in een strafzaak verwikkeld raken. Als dat toch gebeurt, wilt u de beste hulp. Deskundig. U zoekt een advocaat die het strafrechtelijke proces kent als zijn broekzak. Die het dossier tot op de bodem uitspit. Een creatieve oplossing bedenkt. U krijgt bij ons de beste hulp.

Wat kan er gebeuren bij bankhelpdeskfraude?

Als u verdacht wordt van bankhelpdeskfraude, kunnen er een paar dingen gebeuren;

 

  • Het is mogelijk dat u een uitnodiging heeft ontvangen voor verhoor. Het kan zijn zijn dat u een brief van de politie heeft gehad. Het kan ook zijn dat de politie telefonisch contact met u heeft opgenomen. Doe uzelf het plezier niet te makkelijk te denken over dit verhoor. Er worden in Nederland nog steeds veel mensen veroordeeld alleen op wat ze tegen de politie gezegd hebben. Heb dus vóór dit verhoor overleg met een goede advocaat. Die advocaat zal een advies geven wat het meest verstandig is: zwijgen of een inhoudelijke verklaring afleggen. Neem ook een advocaat mee naar het verhoor. Het kan het verschil maken tussen een vrijspraak of veroordeling.
  • Het is ook mogelijk dat u recentelijk door de politie bent aangehouden. Of dat u deze pagina leest, omdat uw partner, familielid, zakenrelatie, of goede vriend recent is aangehouden.
  • Indien u een dagvaarding heeft ontvangen, wil dat zeggen dat justitie van mening is dat er genoeg bewijs tegen u ligt voor een veroordeling. Het is dus tijd tegengas te geven en het gevecht met justitie aan te gaan. Denk ook hier niet dat het verstandig is hier alleen naar toe te gaan. U maakt het justitie anders te makkelijk u te veroordelen. En dat is eeuwig zonde.
  • Bankhelpdeskfraude is een vorm van cybercrime. Dit type delicten ziet justitie als een delict dat hard moet worden bestreden. Er worden dus ook hoge straffen voor dit feit geëist. Verdachten worden voor dit feit ook met enige regelmaat in voorlopige hechtenis genomen.

Goed om te weten

  • Bankhelpdeskfraude is geen juridische term. Er is dus ook geen artikel waar dit strafbaar is gesteld. Bankhelpdeskfraude zal meestal als oplichting ten laste worden gelegd.
  • Behalve oplichting staat ook vaak witwassen en deelname criminele organisatie op de tenlastelegging.
  • Meestal gaat het om langdurige onderzoeken door de afdeling cybercrime van het openbaar ministerie. De verdachten zijn dan vaak langere tijd in de gaten gehouden. Er kunnen telefoons zijn getapt en verdachten kunnen langere tijd zijn geobserveerd.
  • Wanneer er wordt overgegaan tot het arresteren van de verdachte, wordt in de regel ook hun woning doorzocht en beslag gelegd op meerdere spullen.
  • Als het openbaar ministerie van mening is dat de verdachte een wat grotere hoeveelheid heeft verdiend met bankhelpdeskfraude, wordt vaak nog een andere procedure tegen de verdachte begonnen. Dat is een financiële procedure. Dit wordt ontneming van wederrechtelijk verkregen voordeel genoemd.

Advocaat bankhelpdeskfraude

  • Ons kantoor Zuketto Hermens Advocaten is een gespecialiseerd strafrechtkantoor. Wij staan in heel Nederland verdachten bij en hebben twee bezoeklocaties waar u snel langs kunt komen; Rotterdam en Maastricht.
  • Ons telefoonnummer is 0683568246. Dan krijgt u meteen strafrechtadvocaat en partner van kantoor Peter Hermens aan de lijn. U hoeft uw verhaal dus niet eerst aan een secretaresse uit te leggen.
  • Wilt u liever worden teruggebeld? Vul het online contactformulier dat op deze site staat. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.
  • Het is natuurlijk ook mogelijk dat u deze pagina leest, omdat uw partner, familielid of goede vriend is aangehouden. Mocht dit het geval zijn, kunt u natuurlijk ook gewoon contact met ons opnemen om eens overleg met ons te hebben hoe we de zaak zien.
  •  Wij garanderen de beste verdediging en werken als volgt;
  1. Het is belangrijk eerst het dossier te krijgen. Onze cliënten krijgen van ons altijd het hele dossier. Nadat we allebei het dossier hebben gelezen, wordt een afspraak ingepland om het dossier te bespreken.
  2. Als onze cliënten gedetineerd zijn, komen we regelmatig langs in de PI.
  3. De strategie wordt altijd samen met de cliënt bepaald. Het voeren van de verdediging doe je namelijk samen. Hier wordt goed over nagedacht.
  4. Onze cliënten worden zo snel mogelijk in kennis gesteld van nieuwe ontwikkelingen in hun zaak.
  5. Pro-deo is mogelijk, maar is natuurlijk altijd afhankelijk van uw inkomen. Verder is het ook afhankelijk van de drukte in onze praktijk of wij de zaak pro-deo kunnen doen.

Ik heb al een advocaat, maar ik ben niet tevreden

Het is belangrijk dat u een goed gevoel heeft bij de advocaat die u nu bijstaat. Of de advocaat die uw partner, ouder, kind of goede vriend nu bijstaat. Als u dat gevoel niet heeft, wordt de verdediging niet goed genoeg gevoerd. Als iemand naar ons overstapt, krijgen wij vaak te horen dat die advocaat slecht bereikbaar is, het dossier niet genoeg kent, net niet creatief genoeg is in het bedenken van oplossingen of dossierstukken niet wilt delen. Dat kan niet de bedoeling zijn.

 

Natuurlijk kunt u naar ons overstappen als u gewoon niet tevreden genoeg bent over uw huidige advocaat. Als u contact met ons opneemt, leggen wij u hoe dit in zijn werk gaat en kijken we of er een wederzijdse klik is. Want ook die wederzijdse klik is heel belangrijk.

Bankpas cybercrime bankhelpdeskfraude

Plaats hier een openbare vraag of reactie